blog rowerowy

informacje

wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy xPATRYCJA.bikestats.pl

linki

Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: min/km:
Pr. maks.: Temperatura: °C HRmax: HRavg
Kalorie: kcal Podjazdy: m
Ostatni weekend października spędziłam na Podhalu. Baza wypadowa to Poronin. W dniu przyjazdu tj. w piątek zaliczyliśmy Termy w Białce Tatrzańskiej. Cudowne odprężenie i relaks od codziennych obowiązków oraz świetne hartowanie organizmu, w ciepłych wodach termalnych na odkrytych basenach. Wieczór spędziliśmy w rytmach góralsko - ceperskich, a przygrywał nam zespół MAX z Bukowiny. To był dłuugi dzień,- zaczął się wyjazdem z Kłodzka o godzinie 6 rano, a zakończył gdzieś około 3 nad ranem :) Noc krótka, minęła niezwykle szybko, po śniadaniu jedziemy do Zakopanego. Następnie udajemy się kolejką na Gubałówkę (1123 m). Słońce zaczyna już ładnie przyświecać, więc po pierwszym śniegu niewiele zostaje. Robimy mały odpoczynek, kilka fotek i delektujemy się piękną panoramą ośnieżonych Tatr, popijając tradycyjnego Grzańca.
Z Gubałówki podziwiamy wspaniały widok nie tylko na Tatry Wysokie i Zachodnie na czele z Giewontem, ale także w przeciwnym kierunku na Podhale, Gorce, Beskid Sądecki, Pieniny i Babią Górę.
Dalej wędrujemy przez wzniesienie asfaltową drogą (aktualnie czerwony szlak, tzw. „Szlak Papieski”). Podążamy na zachód do Butorowego Wierchu (1160 m). Spacer mija nam szybko i w przyjemnej atmosferze, okraszonej góralskimi żartami naszego Przewodnika. Przechodzimy nieopodal wielu stoisk, kramów, sklepików, restauracji. Wkoło dużo atrakcji: ścianka wspinaczkowa, wspinaczkowo - linowy tor przeszkód, quady. Mijamy również Kaplicę Matki Boskiej Różańcowej.
Do Butorowego Wierchu dochodzimy w około kwadrans. W połowie trasy (za wspomnianym miejscem kultu), kończą się wszelkie zabudowania. Z Butorowego można zjechać wyciągiem krzesełkowym do Kościeliska albo zejść niebieskim szlakiem do Szymoszkowej. My wybieramy podniebną atrakcję, czyli wyciąg krzesełkowy. Mały strach, lekko trzęsące nogi, ale za to jaka frajda ! Zostaje jeszcze trochę czasu na zakupy na Krupówkach oraz obiad. Następnie udajemy się na Termy, tym razem do Bukowiny Tatrzańskiej. Zaliczam prawie wszystkie baseny, masaże oraz inne atrakcje. Sobotni wieczór spędzamy w Szałasie Góralskim, tym razem przy muzyce mechanicznej. Zapamiętam straszny ziąb, brrrrr. Ogrzewa nas jedynie kominek na środku sali z podwieszonym wielkim paleniskiem, na którym skwierczą kiełbaski. Nawet góralska herbatka z prądem i szybkie tańce nie pomagają w rozgrzaniu się. Przed godziną 24 poddaję się i idę spać :-) Tym razem noc już jest nieco dłuższa, zyskujemy dodatkową godzinę snu. Niedziela wita nas pięknym słońcem oraz małym przymrozkiem. Po śniadaniu jedziemy na Termy ponownie do Białki Tatrzańskiej. Kąpieli i masaży ciąg dalszy. Siniaki na nogach i rękach, to efekty wygłupów na rwących basenach i sztucznych falach. Po pysznym obiedzie wracamy do Kłodzka. POLECAM TERMY, świetny relaks i odprężenie, zwłaszcza na jesienną szarugę, ale i nie tylko. Poprawia nastrój na 100% !!! Poranek na Podhalu
Poranek na Podhalu © xPATRYCJANa tarasie z wioską w tle
Na tarasie z wioską w tle © xPATRYCJATradycyjny dom góralski
Tradycyjny dom góralski © xPATRYCJAPieski pilnujące Pensjonatu Gazdy
Pieski pilnujące Pensjonatu Gazdy © xPATRYCJACzas wyruszyć w góry, w tle OW Halina
Czas wyruszyć w góry, w tle OW Halina © xPATRYCJAGubałówka 1123 m
Gubałówka 1123 m © xPATRYCJAZ panoramą Tatr w tle
Z panoramą Tatr w tle © xPATRYCJAWidok z Gubałówki, góry jeszcze we mgle
Widok z Gubałówki, góry jeszcze we mgle © xPATRYCJATatry Wysokie i Zachodnie z Giewontem
Tatry Wysokie i Zachodnie z Giewontem © xPATRYCJARuszamy z Butorowego Wierchu - 1160 m
Ruszamy z Butorowego Wierchu - 1160 m © xPATRYCJAWidok z krzesełkowego na Tatry i Zakopane
Widok z krzesełkowego na Tatry i Zakopane © xPATRYCJAZakopane u podnóża gór
Zakopane u podnóża gór © xPATRYCJAUjęcie z wyciągu na zabudowania
Ujęcie z wyciągu na zabudowania © xPATRYCJAPogoda dopisuje, widoki coraz ładniejsze
Pogoda dopisuje, widoki coraz ładniejsze © xPATRYCJAPrzejeżdżamy przez wąwóz
Przejeżdżamy przez wąwóz © xPATRYCJAZ domkami w tle, widok z wyciągu
Z domkami w tle, widok z wyciągu © xPATRYCJATatry w słońcu
Tatry w słońcu © xPATRYCJAW dole górska łąka
W dole górska łąka © xPATRYCJABukovina terma hotel spa
Bukovina terma hotel spa © xPATRYCJAWejście na Termy w Bukowinie
Wejście na Termy w Bukowinie © xPATRYCJATerma Białka Tatrzańska
Terma Białka Tatrzańska © xPATRYCJATerma Białka Hotel BANIA
Terma Białka Hotel BANIA © xPATRYCJAGóralski obrazek
Góralski obrazek © xPATRYCJAIntegracja w rytmach góralskich
Integracja w rytmach góralskich © xPATRYCJA